Καθηγήτρια: Ασπασία Λυκουργιώτη
Εμβάθυνση στη Συγγραφή Μονόπρακτου Θεατρικού Έργου και Μονολόγου
Τα μαθήματα διεξάγονται εξ αποστάσεως με τη μέθοδο της σύγχρονης ή της ασύγχρονης εκπαίδευσης μέσω ενός απλού υπολογιστή.
Το πρόγραμμα οδηγεί σε πιστοποίηση και απευθύνεται σε περιορισμένο αριθμό σπουδαστών.
Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.
Κόστος εγγραφής δεν υπάρχει. Η θέση σας κατοχυρώνεται με την προπληρωμή των διδάκτρων του πρώτου μήνα.
3 μήνες
Μηνιαία
δίδακτρα
70€
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το πρόγραμμα «Εμβάθυνση στη Συγγραφή Μονόπρακτου Θεατρικού Έργου και Μονολόγου», είναι σχεδιασμένο για όσα άτομα θέλουν να εξελίξουν τις δεξιότητές τους στη δημιουργία θεατρικών έργων μικρής έκτασης και μονολόγων. Απευθύνεται σε άτομα που έχουν ήδη κάποιες βασικές γνώσεις και επιθυμούν να εμβαθύνουν στην τέχνη της θεατρικής γραφής, εξερευνώντας νέες τεχνικές και προσεγγίσεις.
Το πρόγραμμα ξεκινά με μια ανασκόπηση των βασικών αρχών της συγγραφής μονόπρακτων και προχωρά σε μια διεξοδική ανάλυση των προκλήσεων που προκύπτουν σε αυτό το είδος γραφής. Στη συνέχεια, οι σπουδαστές/ριες εισάγονται στη συγγραφή μονολόγων, με έμφαση στα δομικά και αφηγηματικά χαρακτηριστικά που καθιστούν έναν μονόλογο επιτυχημένο.
Η ανάπτυξη της δομής και της αφήγησης βρίσκεται στο επίκεντρο του προγράμματος, με έμφαση στις εναλλακτικές δομές, τις τεχνικές μη γραμμικής αφήγησης και την πολυεπίπεδη πλοκή. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο πίσω κείμενο (subtext) και στον συμβολισμό, στοιχεία που εμπλουτίζουν τόσο το μονόπρακτο όσο και τον μονόλογο.
Ο τόπος και ο χρόνος εξετάζονται ως αφηγηματικά εργαλεία που επηρεάζουν την εξέλιξη της ιστορίας και την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Οι σπουδαστές/ριες μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν τον χώρο και τη ροή του χρόνου για να δημιουργούν ένταση και να ενισχύουν την αφήγηση.
Επιπλέον, το πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη πολυδιάστατων χαρακτήρων και στη χρήση του μονολόγου για την αποκάλυψη εσωτερικών συγκρούσεων και συναισθημάτων. Οι σπουδαστές/ριες θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με διαφορετικά είδη μονολόγων, δοκιμάζοντας νέες τεχνικές και στυλ που αμφισβητούν τις συμβατικές αφηγηματικές δομές.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη συγγραφή, αναθεώρηση και τελική παρουσίαση των έργων των συμμετεχόντων, προσφέροντας ανατροφοδότηση που εστιάζει στη βελτίωση της τεχνικής και στη δημιουργική ανάπτυξη. Επιπλέον, θα δοθεί καθοδήγηση για μελλοντικές δυνατότητες εκπαίδευσης ή δημοσίευσης των έργων.
Πρόγραμμα Σπουδών
-
Ανασκόπηση βασικών εννοιών στη συγγραφή των μονόπρακτων
-
Συζήτηση για τις προκλήσεις στη συγγραφή μονόπρακτων
-
Εισαγωγή στις βασικές αρχές συγγραφής μονολόγου: τι είναι και πώς λειτουργεί με παραδείγματα
-
Ανάπτυξη ιδεών και θεμάτων για το μονόπρακτο και τον μονόλογο
-
Προχωρημένη Δομή και Αφήγηση
-
Εξερεύνηση εναλλακτικών δομών στο μονόπρακτο και στον μονόλογο
-
Τεχνικές μη γραμμικής αφήγησης και πολυεπίπεδης πλοκής
-
Σχέση μεταξύ μονόλογου και δράσης στην εξέλιξη της ιστορίας
-
Έμφαση στην αφήγηση από διαφορετικές οπτικές γωνίες
-
Πίσω Κείμενο και Συμβολισμός
-
Εμβάθυνση στο πίσω κείμενο (subtext) και στην εφαρμογή του τόσο στο μονόπρακτο όσο και στον μονόλογο
-
Χρήση συμβολισμών και μεταφορών για να προσθέσουν βάθος στην ιστορία
-
Ανάπτυξη κρυφών θεμάτων και υπονοουμένων στους διαλόγους και στους μονολόγους
-
Δημιουργία πολυδιάστατων σκηνών και μονολόγων
-
Ο Τόπος και ο Χρόνος ως Αφηγηματικά Εργαλεία
-
Εξερεύνηση του χώρου και του χρόνου ως ενεργά στοιχεία της ιστορίας
-
Ο τόπος ως χαρακτήρας και η χρονική ροή ως εργαλείο έντασης.
-
Ανάπτυξη μονολόγων που αναδεικνύουν τον συμβολισμό του τόπου και τη ροή του χρόνου
-
Ενσωμάτωση του τόπου και του χρόνου στην αφήγηση
-
Εμβάθυνση στην Ανάπτυξη Χαρακτήρων και Συγκρούσεων
-
Δημιουργία πολυεπίπεδων χαρακτήρων με έμφαση στις εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις
-
Σύγκρουση συνειδητού και ασυνείδητου στους χαρακτήρες και στον μονόλογο
-
Χρήση του μονολόγου για την αποκάλυψη των πιο κρυφών σκέψεων και συναισθημάτων
-
Αναπαράσταση συναισθηματικών συγκρούσεων μέσω διαλόγου και μονολόγου
-
Εξέλιξη και Πειραματισμός με τον Μονόλογο
-
Πειραματισμός με διαφορετικά είδη και στυλ μονολόγου (δραματικός, κωμικός, εσωτερικός μονόλογος)
-
Ρόλος του μονόλογου στην εξέλιξη της πλοκής και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων
-
Δημιουργία μονολόγων που αμφισβητούν τις συμβατικές δομές και προκαλούν τον θεατή
-
Συγγραφή και την αναθεώρηση μονολόγων
-
Αναθεώρηση και Τελική Έκβαση
-
Συγκριτική αναθεώρηση προσχεδίων για το μονόπρακτο και τον μονόλογο
-
Πειραματισμός με τη μορφή και τη δομή για την επίτευξη της τελικής έκβασης
-
Ανάλυση του ρόλου της τελικής έκβασης στην συναισθηματική επίδραση του έργου
-
Προετοιμασία του τελικού μονόπρακτου και μονολόγου για παρουσίαση
-
Παρουσίαση, Ανατροφοδότηση και Σύνοψη
-
Παρουσίαση των ολοκληρωμένων μονόπρακτων και μονολόγων από τους συμμετέχοντες
-
Συζήτηση και ανατροφοδότηση με έμφαση στην τεχνική, τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία
-
Σύνοψη των κεκτημένων δεξιοτήτων και καθοδήγηση για μελλοντική ανάπτυξη στη συγγραφή
-
Ενημέρωση για δυνατότητες περαιτέρω εκπαίδευσης ή δημοσίευσης των έργων
ΑΣΠΑΣΙΑ ΛΥΚΟΥΡΓΙΩΤΗ
Εκπαιδευτικός - Κριτικός Κινηματογράφου - Συγγραφέας Σεναριογράφος
Η Ασπασία Λυκουργιώτη, γεννήθηκε το 1986 στην Πάτρα και ζει μόνιμα στην Αθήνα.
Είναι απόφοιτος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ. τόσο στη θεωρητική κατεύθυνση της Δραματουργίας - Παραστασιολογίας όσο και την πρακτική κατεύθυνση της Υποκριτικής.
Η διδακτορική της διατριβή αφορά την κριτική των σεναρίων και την υποκριτική στον κινηματογράφο.
Βιβλίο της με τίτλο: «Από την Πραγματικότητα στην Αλήθεια. Κοινωνικά Αιτήματα και Υποκριτική στον Ελληνικό Κινηματογράφο από το 1968» έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Παπαζήση, ενώ κυκλοφορεί ακόμα ένα βιβλίο της για το θέατρο της Σάρα Κέιν από τις εκδόσεις Αμείλιχος.
Άρθρα της για τον κινηματογράφο και το θέατρο υπάρχουν σε πολλά επιστημονικά και μη περιοδικά, βιβλία και πρακτικά συνεδρίων.
Είναι μόνιμη συντάκτρια – κριτικός κινηματογράφου στο περιοδικό Cinematek και μέλος Π.Ε.Κ.Κ. (Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου) - Fipresci (Διεθνής Ομοσπονδίας Κριτικής Ταινιών Κινηματογράφου).
Γράφει θεατρικά και σενάρια. Στο θέατρο έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τη Sight Specific θεατρική Performance ως θεατρικός συγγραφέας και ηθοποιός - σκηνοθέτης. Έχει ιδρύσει την ομάδα GiEves με την οποία έχει συμμετάσχει σε διεθνή θεατρικά φεστιβάλ.
Σενάριό της για φουτουριστική μικρού μήκους ταινία του Αλέξη Αλεξίου έχει αποσπάσει δύο βραβεία καλύτερης μικρού μήκους ταινίας στο 6° Festival internazionale Segni della Notte στο Urbino στην Ιταλία.
Εργάζεται τακτικά ως εκπαιδευτικός και ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών για κινηματογραφικά θέματα (χρήση πλατφόρμας Cinedu για τα σχολεία).
Η Ασπασία Λυκουργιώτη, διδάσκει τη Σεναριακή και Θεατρική γραφή, καθώς επίσης και το Σύγχρονο Παραμύθι στο Τεχνηέντως.